Follow us

© Studio Martine Mathijsen
2016

Graphic Design / Graphic Spaces


By Martine Mathijsen

Mission


"It is getting increasingly difficult for institutions and corporations to reach out to their specific audiences. Graphic designers have to find new ways of translating the world around us into messages that are relevant emotionally and intellectually. In a sense we have to become visual engineers, our tools are surprise, empathy and beauty." (Nik Hafermaas)

Martine Mathijsen ziet grafisch ontwerp als een betekenisvolle discipline omdat het gaat over verbeelding, creatieve strategie, content en het overbrengen van een boodschap: visuele communicatie. Martine ziet het als haar taak om complexe vraagstukken om te zetten in een heldere analyse en het proces te leiden naar een sterk visueel eindresultaat. Een goed ontwerp moet verrassen, verwonderen, triggeren, verhelderen, informeren en communiceren.

PROJECT/ FREELANCE WORK


De projecten van Studio Martine Mathijsen variëren van het twee-dimensionale vlak (graphic design) tot aan de drie-dimensionale ruimte (graphic spaces). De visuele identiteit wordt consistent doorgevoerd; van drukwerk tot pop-up store, van website tot tentoonstelling. Er wordt veel waarde gehecht aan het creëren van een totaalconcept waarbij offline-, online- en ruimtelijke communicatie middelen elkaar versterken.

Studio Martine Mathijsen ontwikkelt creatieve en verfrissende concepten voor opdrachtgevers uit o.a. de architectuur, lifestyle/design/mode, citymarketing en retail branche. Ook werkt Martine op freelance basis voor ontwerp -en communicatiebureaus.

SKILLS


Graphic Design
Illustration/ Photography
Spatial Design
Project Management

interests

Interests: Architecture | New York | Copenhagen | Industrial | Public Spaces | Tree Houses | COS | Eindhoven | Storefront For Art And Architecture | Typography | Kinfolk | Patterns | Monocle |

 

Portretfoto’s: Paul Jespers Fotografie